1. Planiranje i programiranje rada rehabilitatora
  • Izrada godišnjeg plana i programa
  • Izrada individualnih programa rada za korisnike
  • Izrada programa slobodnih aktivnosti

 

  1. Priprema za neposredan rad s korisnicima s teškoćama u razvoju
  • Prikupljanje podataka o korisnicima
  • Koordinacija u izradi nalaza i mišljenja
  • Izrada prijedloga nabave didaktičkog materijala
  • Izrada i priprema materijala za neposredan rad s korisnicima

 

  1. Neposredan rad s korisnicima s teškoćama u razvoju
  • Dijagnostika i opservacija korisnika

    1. Munchenska funkcionalna razvojna dijagnostika
    2. Lista za procjenu ponašanja djece predškolske dobi
    3. Aamd – skala adaptivnog ponašanja

 

  • Rehabilitacijski rad – individualni i grupni rad

    1. Rehabilitacija igrom
    2. Rehabilitacija putem pokreta
    3. Art – terapija (likovna, glazbena, plesna, dramska radionica)
    4. Bazična – perceptivna stimulacija
    5. Stimulacija perceptivno-motoričkih sposobnosti
    6. Program socio-emocionalnog razvoja
    7. Nadomjesna alternativna komunikacija
    8. Program baziran na principu primjene analize ponašanja
    9. Program baziran na principima ndt_a i senzoričke integracije
    10. Program aktivnosti svakodnevnog života

 

  1. Suradnja s ravnateljicom, stručnim voditeljom i ostalim suradnicima unutar i izvan ustanove
  • Sudjelovanje u radu stručnog vijeća
  • Sudjelovanje u radu stručnog tima
  • Koordinacija s stručnom službom centra za odgoj i obrazovanje djece
  • Suradnja sa ustanovama i udrugama

 

  1. Suradnja s roditeljima i skrbnicima korisnika
  • Individualni razgovori s roditeljima i skrbnicima
  • Vođenje i prisisutvovanje roditeljskim sastancima
  • Sudjelovanje u radu savjetovališta za roditelje

 

  1. Organizacija rada slobodnih aktivnosti
  • Društvene i zabavne aktivnosti

    1. Aktivnosti osobnog izbora
    2. Osobno – društvene aktivnosti
    3. Organiziranje aktivnosti javnog značaja u suradnji sa dionicima u lokalnoj zajednici
  • Izražajno-kreativne aktivnosti

    1. Upoznavanje sredstava za rad
    2. Izrada praktičnih i ukrasnih predmeta
    3. Likovno-oblikovno izražavanje
  • Glazbeno- scenske aktivnosti

    1. Doživljaj glazbeno-scenskog izraza
    2. Glazbeno-scensko izražavanje
    3. Usvajanje plesnog koraka
  • Sportsko – rekreativne aktivnosti

    1. Poticanje prirodnih oblika kretanja

 

  1. Vanjsko i unutarnje uređenje prostora
  • Uređivanje radnog prostora
  • Dekoracija radnog prostora
  • Čuvanje ukrasnih biljaka u dvorištu ustanove
  • Izrada prigodnih dekoracija
  • Izrada prigodnih čestitaka
  • Izrada plakata
  • Izrada panoa
  • Sakupljanje materijala za razne aktivnosti
  • Sušenje materijala iz prirode

 

Program se provodi kroz slijedeće aktivnosti:

PSIHOMOTORNI RAZVOJ

  • Vježbe za razvoj odnosa tijela i predmeta: stati ispred stolice, iza, sjesti na stolicu, prelaženje preko…puzanje ispod stola, kroz tunel, hodanje oko, kretanje između…
  • Vježbe za razvoj vizualno-motorne koordinacije: prepoznavanje različitih predmeta s obzirom na određena svojstva (boju, oblik, veličinu, materijal od kojeg je napravljen), odabiranje, traženje, sortiranje predmeta, razvrstavanje predmeta po veličini ( najveći, srednji, najmanji), izrezivanje, hvatanje i bacanje, nizanje na konac, presavijanje papira, umetaljke, pika-slika, spontano šaranje po papiru, bojanje unutar zadanih linija, slikanje (prstima, kistom)
  • Vježbe za razvoj fine motorike: trganje papira, gužvanje, čupkanje vate, stiropora, rezanje škarama, izrada različitih oblika od tijesta, plastelina, glinamola, svladavanje vještina iz područja samozbrinjavanja (zakopčavanje, otkopčavanje, vezivanje, potezanje zatvarača)
  • Vježbe za razvoj grube motorike: hodanje uz i niz stepenice, aktivnosti u invalidskim kolicima (kretanje naprijed, natrag, okret, otvoriti vrata, proći kroz njih, zatvoriti ih, prijelaz iz kolica na stolicu i obrnuto)
  • Vožnja u kolicima, hodanje
  • Razvoj koordinacije pokreta i spretnosti ruku
  • Igre predmetima iz prirode

 

SOCIJALNO EMOCIONALNI RAZVOJ

  • Život u ustanovi: mjesto i uloga u grupi, razvijanje prijateljskih odnosa, uzajamna pomoć, lijepo ponašanje
  • Boravak i šetnja na svježem zraku
  • Izleti, kazališne predstave
  • Razvoj socijalnog ponašanja: ponašanje u novim situacijama
  • Neverbalno izražavanje osjećaja ugode i neugode
  • Lijepo ponašanje na javnom mjestu, u javnim ustanovama
  • Verbalna i neverbalna komunikacija

 

SPOZNAJNO DRUŠTVENE AKTIVNOSTI

  • Stvaranje slike o sebi, razvoj svijesti o vlastitom tijelu, njegovim dijelovima i funkciji dijelova tijela, pokazivanje dijelova tijela na lutki ili na drugoj osobi, pokretanje dijelova tijela uz glazbu
  • Vježbe za razvoj vizualne percepcije: promatranje predmeta i osoba, slika
  • Vježbe za razvoj auditivne percepcije: usmjeravanje pažnje na auditivne podražaje, razlikovanje i prepoznavanje predmeta prema zvuku, prepoznavanje govora, ritma, upotreba zvučnih igračaka, CD-a, TV-a, različite glazbene udaraljke, razlikovanje zvukova u prirodi
  • Vježbe za razvoj gustativne i olfaktorne percepcije

 

KREATIVNE AKTIVNOSTI

  • Aktivnosti osobnog izbora (provođenje slobodnog vremena na jednostavnoj razini), igra u dvorištu, šetnja, odmor u sobi, slušanje glazbe, TV-program, video, DVD
  • Uređivanje prostora za prigodne svečanosti
  • Glazbene radionice
  • Likovne radionice
  • Dramska radionica