- Planiranje i programiranje rada rehabilitatora
- Izrada godišnjeg plana i programa
- Izrada individualnih programa rada za korisnike
- Izrada programa slobodnih aktivnosti
- Priprema za neposredan rad s korisnicima s teškoćama u razvoju
- Prikupljanje podataka o korisnicima
- Koordinacija u izradi nalaza i mišljenja
- Izrada prijedloga nabave didaktičkog materijala
- Izrada i priprema materijala za neposredan rad s korisnicima
- Neposredan rad s korisnicima s teškoćama u razvoju
-
Dijagnostika i opservacija korisnika
- Munchenska funkcionalna razvojna dijagnostika
- Lista za procjenu ponašanja djece predškolske dobi
- Aamd – skala adaptivnog ponašanja
-
Rehabilitacijski rad – individualni i grupni rad
- Rehabilitacija igrom
- Rehabilitacija putem pokreta
- Art – terapija (likovna, glazbena, plesna, dramska radionica)
- Bazična – perceptivna stimulacija
- Stimulacija perceptivno-motoričkih sposobnosti
- Program socio-emocionalnog razvoja
- Nadomjesna alternativna komunikacija
- Program baziran na principu primjene analize ponašanja
- Program baziran na principima ndt_a i senzoričke integracije
- Program aktivnosti svakodnevnog života
- Suradnja s ravnateljicom, stručnim voditeljom i ostalim suradnicima unutar i izvan ustanove
- Sudjelovanje u radu stručnog vijeća
- Sudjelovanje u radu stručnog tima
- Koordinacija s stručnom službom centra za odgoj i obrazovanje djece
- Suradnja sa ustanovama i udrugama
- Suradnja s roditeljima i skrbnicima korisnika
- Individualni razgovori s roditeljima i skrbnicima
- Vođenje i prisisutvovanje roditeljskim sastancima
- Sudjelovanje u radu savjetovališta za roditelje
- Organizacija rada slobodnih aktivnosti
-
Društvene i zabavne aktivnosti
- Aktivnosti osobnog izbora
- Osobno – društvene aktivnosti
- Organiziranje aktivnosti javnog značaja u suradnji sa dionicima u lokalnoj zajednici
-
Izražajno-kreativne aktivnosti
- Upoznavanje sredstava za rad
- Izrada praktičnih i ukrasnih predmeta
- Likovno-oblikovno izražavanje
-
Glazbeno- scenske aktivnosti
- Doživljaj glazbeno-scenskog izraza
- Glazbeno-scensko izražavanje
- Usvajanje plesnog koraka
-
Sportsko – rekreativne aktivnosti
- Poticanje prirodnih oblika kretanja
- Vanjsko i unutarnje uređenje prostora
- Uređivanje radnog prostora
- Dekoracija radnog prostora
- Čuvanje ukrasnih biljaka u dvorištu ustanove
- Izrada prigodnih dekoracija
- Izrada prigodnih čestitaka
- Izrada plakata
- Izrada panoa
- Sakupljanje materijala za razne aktivnosti
- Sušenje materijala iz prirode
Program se provodi kroz slijedeće aktivnosti:
PSIHOMOTORNI RAZVOJ
- Vježbe za razvoj odnosa tijela i predmeta: stati ispred stolice, iza, sjesti na stolicu, prelaženje preko…puzanje ispod stola, kroz tunel, hodanje oko, kretanje između…
- Vježbe za razvoj vizualno-motorne koordinacije: prepoznavanje različitih predmeta s obzirom na određena svojstva (boju, oblik, veličinu, materijal od kojeg je napravljen), odabiranje, traženje, sortiranje predmeta, razvrstavanje predmeta po veličini ( najveći, srednji, najmanji), izrezivanje, hvatanje i bacanje, nizanje na konac, presavijanje papira, umetaljke, pika-slika, spontano šaranje po papiru, bojanje unutar zadanih linija, slikanje (prstima, kistom)
- Vježbe za razvoj fine motorike: trganje papira, gužvanje, čupkanje vate, stiropora, rezanje škarama, izrada različitih oblika od tijesta, plastelina, glinamola, svladavanje vještina iz područja samozbrinjavanja (zakopčavanje, otkopčavanje, vezivanje, potezanje zatvarača)
- Vježbe za razvoj grube motorike: hodanje uz i niz stepenice, aktivnosti u invalidskim kolicima (kretanje naprijed, natrag, okret, otvoriti vrata, proći kroz njih, zatvoriti ih, prijelaz iz kolica na stolicu i obrnuto)
- Vožnja u kolicima, hodanje
- Razvoj koordinacije pokreta i spretnosti ruku
- Igre predmetima iz prirode
SOCIJALNO EMOCIONALNI RAZVOJ
- Život u ustanovi: mjesto i uloga u grupi, razvijanje prijateljskih odnosa, uzajamna pomoć, lijepo ponašanje
- Boravak i šetnja na svježem zraku
- Izleti, kazališne predstave
- Razvoj socijalnog ponašanja: ponašanje u novim situacijama
- Neverbalno izražavanje osjećaja ugode i neugode
- Lijepo ponašanje na javnom mjestu, u javnim ustanovama
- Verbalna i neverbalna komunikacija
SPOZNAJNO DRUŠTVENE AKTIVNOSTI
- Stvaranje slike o sebi, razvoj svijesti o vlastitom tijelu, njegovim dijelovima i funkciji dijelova tijela, pokazivanje dijelova tijela na lutki ili na drugoj osobi, pokretanje dijelova tijela uz glazbu
- Vježbe za razvoj vizualne percepcije: promatranje predmeta i osoba, slika
- Vježbe za razvoj auditivne percepcije: usmjeravanje pažnje na auditivne podražaje, razlikovanje i prepoznavanje predmeta prema zvuku, prepoznavanje govora, ritma, upotreba zvučnih igračaka, CD-a, TV-a, različite glazbene udaraljke, razlikovanje zvukova u prirodi
- Vježbe za razvoj gustativne i olfaktorne percepcije
KREATIVNE AKTIVNOSTI
- Aktivnosti osobnog izbora (provođenje slobodnog vremena na jednostavnoj razini), igra u dvorištu, šetnja, odmor u sobi, slušanje glazbe, TV-program, video, DVD
- Uređivanje prostora za prigodne svečanosti
- Glazbene radionice
- Likovne radionice
- Dramska radionica